Skip to main content

Порядок відвідування лікарями пацієнтів вдома та правила здійснення пацієнтом виклику лікаря додому

  1. Первинна медична допомога ( далі – ПМД) надається під час особистого прийому пацієнта за місцем надання ПМД ( розділ II, п.7 наказу МОЗ України від 19.03.2018 року № 504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги»).
  2.  Медична допомога пацієнтам вдома надається лікарями-терапевтами та іншими лікарями-фахівцями протягом робочого часу поліклініки.
  3. Умови обслуговування викликів вдома обговорюються лікарем та пацієнтом під час укладання Декларації про вибір лікаря, який надає ПМД.
  4. Виклик приймається на стаціонарний або мобільний номер телефону при безпосередньому зверненні пацієнта до лікаря-терапевта, з яким укладено Декларацію або до реєстратури поліклініки.
  5. Пацієнт повинен уточнити номер телефону лікаря-терапевта, який обслуговує пацієнта при зверненні до реєстратури, завідувачів ЦНПМД.
  6. Пацієнт під час розмови з лікарем обґрунтовує потребу виклику лікаря  додому.
  7. Лікар на підставі інформації від пацієнта здійснює оцінку ситуації, обговорює з пацієнтом його проблему та з урахуванням медичних показань на власний розсуд приймає рішення, чи є стан пацієнта загрозливим, чи є необхідність їхати на виклик, або пацієнт може прийти до лікаря самостійно або записатись на онлайн прийом до лікаря та отримати консультацію.
  8. У разі прийняття рішення щодо обслуговування виклику, лікар повідомляє про це пацієнта, уточнює дату та час свого візиту.
  9. Рішення про надання ПМД за місцем проживання (перебування) пацієнта не може прийматися лише на підставі віддаленості його місця проживання (перебування) від місця надання ПМД та (або) відсутності у пацієнта коштів на проїзд до місця надання ПМД.
  10. Лікар з надання ПМД може прийняти рішення про надання окремих послуг ПМД ( паліативна допомога) за місцем проживання (перебування) пацієнта або хоспісна допомога.
  11. При необхідності лікар може проводити активне відвідування хворого вдома.
  12. Лікар сортує виклики з урахуванням скарг і симптомів, що пред’являються пацієнтом та з урахуванням логістики побудови маршруту обслуговування.
  13. Обсяг діагностичних і лікувальних заходів пацієнту визначає лікуючий лікар, відповідно до встановлених стандартів і порядку надання медичної допомоги.
  14. В кожному випадку лікар індивідуально приймає рішення щодо вирішення питання про надання медичної допомоги ( ПМД та СМД) за місцем проживання (перебування) пацієнта і несе відповідальність згідно законодавства України.
  15. При відмові в обслуговуванні виклику, лікар може надати консультацію  пацієнту по телефону.
  16. Якщо приймаючий виклик лікар вважає, що випадок екстрений і загрожує життю – пацієнтові пропонується викликати бригаду екстреної медичної допомоги за телефоном 103.
  17. Медичний працівник, який здійснює виклик, зобов’язаний дочекатися бригади екстреної медичної допомоги, заздалегідь оформити відповідні медичні документи.
  18. Лікуючий лікар визначає обсяг діагностичних і лікувальних заходів пацієнту відповідно до встановлених стандартів у сфері охорони здоров’я і порядку надання медичної допомоги. У разі наявності необхідності за медичними показаннями надання пацієнту додаткової медичної допомоги, лікар вирішує питання про направлення пацієнта для консультації, обстеження в інші лікувальні заклади міста.
  19. Медичний реєстратор фіксує виклики у випадках: активні виклики лікаря, що передаються бригадами екстреної медичної допомоги.
    Облік прийнятих викликів проводиться в журналі довільної форми. Інформація про отримані виклики своєчасно надається лікарю-терапевту.
  20. Лікарі-фахівці (хірург, ортопед-травматолог, невропатолог, кардіолог та інші) обслуговують пацієнтів вдома після огляду їх лікарем-терапевтом, який, при необхідності, призначає огляд відповідного лікаря-фахівця, ставить його до відома та погоджує консультацію із завідувачем ЦНПМД, завідувачем КДЦ.
  21. Дні та часи виїздів лікарів-фахівців (кардіолог, хірург, ортопед-травматолог, невропатолог та ін.) здійснюються у робочий час закладу.
  22. У разі необхідності стаціонарного лікування за медичними показаннями, пацієнт скеровується до профільного лікувального закладу.
  23. Особи, які викликають лікаря, зобов’язані:
    – чітко і правильно відповісти на всі питання медичного працівника;
    – назвати точну адресу пацієнта (вул., № будинку, № під’їзду, квартири, поверх, крило, код дверей під’їзду);
    -повідомити  П.І.П. пацієнта, стать, вік;
    – точно описати свої скарги,  стан здоров’я на момент здійснення виклику;
    – повідомити номер телефону, з якого здійснюється виклик;
    – якщо адресу пацієнта важко знайти з різних обставин, то зустріти лікаря у місці, яке легко знайти;
    – заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров’ю і майну медичного працівника;
    – забезпечити лікарю безперешкодний доступ до пацієнта і створити необхідні умови для його роботи (можливість вимити руки, дати чистий рушник, забезпечити якісне освітлення і місце огляду).
  24. Медичний персонал не зобов’язаний знімати взуття у помешканні пацієнта.
  25. У разі відмови від огляду лікарем, покращення стану хворого, обслуговуванні іншим лікарем, госпіталізацію хворого тощо, пацієнт або його близькі, повинні повідомити про це медичного працівника і зняти виклик.
  26.  Медичні працівники не несуть відповідальність за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними у разі відсутності нумерації будинків, вказівників вулиць, неправильно вказаної адреси чи непередбачуваних обставин.
  27. У випадках агресивної поведінки пацієнтів, або оточуючих їх осіб, яка може загрожувати здоров’ю і життю лікаря, надання медичної допомоги здійснюється у присутності працівників правоохоронних органів. Лікар має право не надавати допомогу хворому до їх прибуття.
  28. Лікар зобов’язаний надати пацієнту ( його законному представнику) в доступній формі інформацію про стан здоров’я хворого, пояснити доцільність призначеного лікування чи інших заходів та прогноз щодо можливого перебігу захворювання.
  29. Вдома лікар не проводить обстежень на алкоголь чи наркотичне сп’яніння; не надає з цього приводу довідок; не проводить судово-медичну експертизу.
  30. Громадяни, які висловлювали стосовно медичних працівників образи, погрози або вчинили хуліганські дії, заподіяли шкоду його здоров’ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.
  31. Вся медична інформація щодо пацієнта є лікарською таємницею і надається зацікавленим особам лише у порядку, визначеному чинним законодавством України.
  32. Із зверненнями, відгуками, подяками або побажаннями щодо якості роботи медичних працівників КНП «МП № 25» ХМР громадяни можуть звертатись до адміністрації підприємств.
Перейти до вмісту